Making Area for Women in Games: Et intervju med Joanie Kraut, administrerende direktør i Women in Games Worldwide (Wigi)

av Meredith Murray, 2L på GWU

(The Complying with Doaded in eSports så vel som The Law, en publikasjon publisert av Hackney Publications.)

Joanie Kraut er administrerende direktør for Women in Games Worldwide (WIGI), en ideell organisasjon med et mål å dyrke ressurser for å utvikle økonomisk likhet så vel som mangfold i den verdensomspennende spillindustrien. Joanie, en livslang spiller, har hatt mange funksjoner før han introduserte Wigi, inkludert funksjon som rådgiver så vel som ekspert for mindre studioer, oppstart, samt ideelle organisasjoner i spillområdet, så vel som som foredragsholder på en rekke av en rekke av en rekke av en rekke av en rekke av en rekke Temaer fra å optimalisere data for analyse til inkludering samt forbedring av kvinner i ledelse. Hennes arbeid med Wigi hjelper til med å etablere sjanser for kvinner så vel som andre forskjellige nabolag i spill ved å produsere ressurser som kan brukes til å hjelpe kvinner med å nå sitt fulle potensielle som enkeltpersoner, skapere, arbeidere og spillere. I hennes søken etter å øke inkluderingen så vel som representasjon i spillrom, mener Joanie det er på tide at spillmarkedet erkjenner at kvinner er her, har alltid vært her, så vel som en del av det som gjør disse spillområdene så livlige og rike.

Spørsmål: Nøyaktig hvordan ble du inkludert i spillindustrien?

Svar: Jeg vokste opp i et hjem der pappaen min var i spill og teknologi. Vi var alltid forlovet med en spillkonsoll, brettspill, samt kortspill. Det var en del av husholdningsstoffet mitt. Moren min var i Tetris så dypt at hun kalte det min ‘vuggevise’ musikk. Å sovne til Tetris la grunnlaget i mine senere år.

Mens jeg eldet ut av barnesengen, ble foreldrene mine skilte seg, noe som etterlot oss mindre engangsinntekter å bruke på teknologi. Dette påvirket collegeårene mine sterkt da jeg oppdaget at jeg mistet på et datakurs, og følte meg overveldet. Motsatt forsto jeg at jeg kanskje ikke forsømmer datamaskiner, da de ville spille en essensiell funksjon i publiseringen min Collegiate Career.

Utover klasserommet begynte jeg å spille World of Warcraft med min daværende kjæreste. Det gjorde meg i stand til å bli komfortabel med en datamaskin, mens jeg var FC Tokyo Skjorter vanskelig mine “problemskyting” -ferdigheter når jeg arbeider med etterslepproblemer, overoppheting og, la oss være ærlige, individuelle feil. Utover å få tillit til å bruke en datamaskin, omfavnet jeg virkelig følelsen av å være en del av et samfunn.

Spørsmål: Hva var din aller første spillejobb i spillindustrien?

A: Min aller første ekte oppgave etter endt utdanning landet meg i en regnskapsrolle. Jeg oppdaget meg selv i en yrke jeg ikke brenner for. Det var da min mentor fortalte meg: “Du krever å oppdage det du er utrolig lidenskapelig opptatt av, så vel som du krever å gjøre det for å leve – hva det enn er. Hva er det som gjør deg lykkelig? Det er der du kommer til å være, hvor du skal oppdage folket ditt. ”

På det tidspunktet kjøpte jeg nettopp en mus til World of Warcraft, så vel som jeg likte nøyaktig hvordan musen ble produsert. Ved tillegg fant jeg navnet på produsenten, Steel -serien. Tilfeldighet eller ikke, de var et kvartal unna hjemmet mitt, så jeg søkte på karrieresiden for å se om de trengte en regnskapsfører. Dette var inngangsporten min i spillindustrien.

Spørsmål: Beskriv din funksjon i Wigi, sammen med organisasjonens mål.

A: Jeg startet som finansdirektør, før jeg håndterte administrerende direktør for omtrent et år siden. Min betydelige nonprofit -erfaring styrte meg mot innsamling, med donasjonsstasjoner samt tilskuddssøknader. Denne typen midler har gjort det mulig for oss å produsere programmene som trengs, og gir sjanser til kvinner på spillområdet.

Spesielt utviklet vi ut workshopene våre, produserte programmer, samt omdirigerte vår offentlighet som omhandlet budskap. Vi har nylig fått en $ 1 million dollar G

Rant fra Activision Blizzard så ha mye i rørledningen for 2021-22, så vel som jeg er i ekstase til å dele den med nabolaget snart.

Spørsmål: Hva er en avgjørende takeaway du vil vise kvinnene i spill?

A: Få betalt for tiden din og kompetanse. Vi har gjort det til en oppmerksom beslutning å betale foredragsholderne våre for deres tid. Hvis de er klare til å sette sammen en presentasjon og bruke tid på å dele kunnskapen sin, er det minste vi kan gjøre å verdsette deres ekspertise. Dette gjør oss i stand til å forsterke stemmen til ressursene våre, samt levere en plattform til noen som er en profesjonell innen Schalke 04 Skjorter det feltet.

Spørsmål: Hva er det mest presserende problemet med kvinner så vel som andre underrepresenterte grupper i spill?

A: Jeg vil oppgi at det respekterer området mitt i bransjen, uavhengig av oppveksten. Det er viktig for alle kvinner i rommet, uavhengig av deres sosiale økonomi, å ta avgift for skjebnen. Som en kraftsenter -dame når det er oppgitt for meg, “Du må jobbe dobbelt så hardt, men du kommer til å komme dit. Når du går i et rom, eier det, som du vokste opp med alt. ” Dette endret banen min totalt, så vel som jeg forstår at den vil gjøre nøyaktig det samme for andre.

Et sted vi kan begynne med er å ha mangfold på toppen. Kvinner med fargekrav for å kunne si: “Wow, den kvinnen ser ut som meg så godt som jeg kan være hva som helst – uansett hva det er.”

Denne typen syn vil normalisere eksistensen av kvinner så vel som mennesker med forskjellig bakgrunn i markedet, samt demonstrere at ingen barriere, vegg eller glassloft noensinne må eksistere. Dette, så vel som bare dette, vil gjøre det mulig for Wigi å forsterke stemmene til de mangfoldige menneskene som er glade for å komme inn i rommet.

Spørsmål: Hvor har du sett mest vekst eller forbedring i spillmarkedet for kvinner?

A: Å ha en virksomhet som dignitas i rommet, et kvinnelig eid selskap, bare kvinner lag, samt en kvinnelig C-suite har gitt oss mest vekst Ecuadors herrelandslag i fotball Skjorter og mulighet.

Dele denne:
Facebook
Twitter
E -post